ÜÇ GÖLGE KÖYÜ PART 7

Adını sordum… Bu köyden olup olmadığını , ormanda ne aradığını sordum.


“Adım Azad… Bu köyde doğdum , bu köyde büyüdüm… Annem doğumda ölmüş , babamla da görüşmem… Kendimi bildim bileli hoca sayesinde büyüdüm , onun sayesinde geliştim.” dedi..

Hoca dediği adamı merak ediyordum..



“Bu hoca kim ? Beni onunla tanıştırabilir misin ?” dedim…


“Zamanı var kardeşim , zamanı var… ” dedi.


Ama benim zamanım yoktu , burda daha ne kadar kalabilirdim ki… Neyse diyip konuyu geçiştirdim.


Kalacak bir yer ayarlayıp ayarlamadığını sordum…


Eğer istersem onla kalabileceğimi söyledi… Eli yüzü düzgün , delikanlı birisiydi Azad… Seve seve kalırım dedim.


“Yalnız mı yaşıyorsun hocan rahatsız olmasın ?” dedim…


“Olmaz olmaz , arada ziyaret eder ama rahatsız olmaz.” dedi.


Köy kahvesine gidip eşyalarımı toparlamaya başladım… Azad’ın evi köyün içinde değil , arka tarafındaki ormana kalıyordu.


Üç katlı büyük bir konak gibiydi… Etrafında kimse yoktu… Evin bahçesi sanki bütün ormandı… Azad attan indi , ben de arkasından atladım.


Eve girdik.

O dönem için son derece bakımlı , kaliteli bir evdi… Dışı biraz harabeyi andırsa da içi bir o kadar düzenli ve şıktı. Salonu büyüktü , merdivenleri uzun ve görkemliydi , lavabo her köy evi gibi bahçede duruyordu.

Köyde gördüğüm en güzel yer Azad’ın eviydi…


“Eşyalarını üst kattaki odaya bırakabilirsin istersen.” dedi…


Benim kalacağım oda ikinci kattaki odaydı.. Azad en üst katta kalıyordu. Benim odamın karşısında bir oda daha vardı… Orda da heralde hoca dediği adam kalıyordu çünkü dayalı döşeli bir odaydı. Benim kalacağım yerin bir misafir odası olduğu her halinden belliydi.


Ben eşyalarımı yerleştirirken Azad odaya geldi.


“Ben gece yakmak için odun falan toplayacağım , bi de akşamlık bişeyler alırım var mı başka bir isteğin kardeşim ?” dedi…


Hayır dedim… Hayatımda gördüğüm en iyi insanlardan birisiydi Azad…


Konaktan çıkıp atına atladı ve köye doğru gitmeye başladı..Ben de evin içinde sağa sola bakıyordum. Aslında tam hayalimdeki bir yerdi.. Böyle bir yerde yaşamak isterdim.


Telefonumu şarj edip dedemi ve babaannemi aradım… Onlara iyi olduğumu söyledim…


Ancak bir yandan da ödevi yapmam gerekiyordu.. Saatler sonra Azad içeri girdi… Ben salonda oturuyordum… Ayağa kalktım.