ÜÇ GÖLGE KÖYÜ

Bu günlerde terk edilmiş bir halde bulunan köyde şu anda sadece Bursa-Eskişehir yolu yapımında çalışan işçiler kalmaktadır. 
Asıl adı mezit bir (1) dir… (Mezit adında 12 köy daha olduğundan bunlara “Mezitler” denir… Her bir mezitin arası yaklaşık 6-7 kilometredir… Küçük yapılanmalar bulunur.) 2003 yılından berbesağlıklı bir yapılanma ve sabit bir yerlisi bulunmayan üç gölge köyü hakkında pek çok rivayet edilmiştir. 
Kimi köyün çevresinde cok fazla yabani hayvan , kimi köyün yol çalışmaları yüzünden çok fazla zelzele aldığını , kimi ise bütün bunlara başka varlıkların sebep olduğunu söyleyip durmuştur.
Köyde uzun yıllar erkek çoçuk doğmamış , hayvanlar telef edilmiş , köy mezarlıkları oyulup acılmış , patika yollardan sürekli taş yağmıştır.
Bu dosya Eskişehir Osmangaziüniversitesi jeoloji mühendisliği bölümü ögrencisi Oktay AR ağzından yazılmıştır… -2002 yılında ek bir üniversite okumak amacı ile Eskişehir Osmangazi übiversitesi jroloji mühendisliği bölümüne girdim… Eskişehirde yaşıyordum. 
Ailemi çocukken bir trafik kazasında kaybetmiştim. Hayatımın büyük bir çoğunluğunu babaannem ve dedemle geçirmiştim. Lise yıllarımı bursa erkek lisesi’nde okuyup tekrar Eskişehire geri dönmüştüm. Okulla pek fazla alakalı bir okul değildim… Zaten daha önceden inşaat mühendisliği diplomam vardı… Jeoloji okumamdaki tek sebep askerliğimi daha da uzatmaktı. 
Söylediğim gibi okulla pek fazla alakası olan bir öğrenci değildim ve projelerdende pek anlamıyordum… Bir gün okula gittiğimde okulda bir proje yapılcağını söylediler… Her öğrenci seçeceği bir bölgenin jeolojik yapısını araştıracak , bilgiler toplayacaktı. Kimi öğrenci İnönü’yü seçmişti , kimi öğöğnci kütahya,daki termalleri seçmişti… Listede geriye sadece üç gölge köyü (Bursa İnegöl) kalmıştı. 
Mecburen benim projemi hazırlamak için oraya gitmem gerekiyordu. 
Güzel bir değişiklik olabilirdi , üstelik Bursa’yı da uzun zamandır görmemiştim. 
Eve gidip eşyalarımı toplamaya başladım… 
Devami 2.partta